Harmonie orkest

De harmonie is opgericht op 9 augustus 1929. Het begon met alleen heren als lid van de vereniging, maar hier kwam in de jaren ’60 verandering in toen ook dames lid mochten worden.

Met zo’n 45 tot 50 spelende leden in het orkest, waarvan de leeftijd varieert tussen de 12 en 70 jaar, komen we uit in de Derde Divisie.
We repeteren op dinsdagavond van 19.30 uur tot 21.30 uur in het Witte Paard in Zieuwent met tussendoor uiteraard een pauze.

We geven graag variërende concerten en hebben een affiniteit voor lichte muziek.
We kennen grootse uitdagingen zoals tot twee keer toe Night of Söwent”, beide keren met medewerking van veel plaatselijk talent uit Zieuwent en Mariënvelde.

In de zomer van 2017 werd voor het eerst in de geschiedenis van ons orkest een groots zomerconcert op het dorpsplein in Zieuwent gehouden: Summer Sounds! Met medewerking van een band bestaande uit plaatselijke artiesten werd met behulp van een spetterende lichtshow op het dorpsplein een prachtig concert neergezet. Zie ook de foto’s hiervan op deze website.

En meest recent uiteraard het prachtige Maestro-concert waarbij zes dorpsgenoten de uitdaging aangingen om de beste Maestro van Mariënvelde en Zieuwent te worden! Kortom, de harmonie Zieuwent Mariënvelde laat graag van zich horen en houdt altijd van uitdagingen!

In 2015 gingen we voor het eerst op concertreis, naar o.a. Koblenz en Trier in Duitsland,. Naast de optredens op de verschillende plekken in deze steden was het vooral ook een weekend vol plezier, enthousiasme en gezelligheid voor alle leeftijden. Vandaar dat een concertreis naar België voor eind juni 2023 opnieuw op de agenda staat!

Tenslotte spelen we tijdens speciale gelegenheden, zoals bij de openingsviering van de kermissen en het aansteken van het Paasvuur in Zieuwent.