Muzieklessen bij Stichting Muziekonderwijs Oost Gelre

Muzieklessen bij Stichting Muziekonderwijs Oost Gelre (SMOOG)

Sinds 2020 worden de muzieklessen voor leerling-muzikanten verzorgd door Stichting Muziekonderwijs Oost Gelre (SMOOG). Zie ook de website van deze stichting op www.smoog.nl

Deze stichting is opgericht door de 8 muziekverenigingen van de gemeente Oost-Gelre. De lessen worden verzorgd door professionele vakdocenten.

Leerlingen kunnen via de Muziekexpress doorstromen naar deze muziekschool. Maar iedereen (jong en oud) mag natuurlijk ook direct bij deze muziekschool beginnen. Wanneer een leerling een half jaar muziekles heeft gehad, kan hij/zij deelnemen aan Start Up. Wanneer de leerling in het bezit is van het A-diploma kan hij/zij starten met het leerlingenorkest Get Ready.

De leerlingen kunnen verschillende diploma’s behalen: A, B, C en zelfs D. Om in het grote orkest goed mee te kunnen komen is een niveau gelijkwaardig aan een B-diploma belangrijk. Doorgaan met muziekles voor het behalen van het C- en/of D-diploma is natuurlijk de moeite waard!

lees ook het Harmo-Info boekje met alle informatie rondom muziekonderwijs en muziek maken bij de Harmonie Zieuwent Mariënvelde:

Harmo-Info-boekje-2023-2024

Voor verdere vragen, zoals mogelijkheden en kosten, kunt u terecht bij het bestuurslid dat de muziekopleiding coördineert: Wendy Rouwhorst